Home
 
gebruikersnaam  
 
wachtwoord  
Gegevens onthouden
 
     

 
   mk-Publicaties

Recente publicaties
Publicaties MediaFacts

Recente publicaties

April 2013

Eindrapportage innovaties Uitgeverij van de Toekomst

Alle projecten die de afgelopen twee jaar binnen het innovatieprogramma “Uitgeverij van de Toekomst 1″ werden gerealiseerd, zijn door Agentschap NL goedgekeurd. De meeste innovaties zijn inmiddels ook opgeleverd en hebben een succesvolle marktintroductie gekend. Onlangs is een verslag verschenen waarin de innovaties worden uitgelicht. 

Projectpresentatie UvdT1 


Maart 2013
Mediafacts

Waardecreatie met nieuwe mediabusinessmodellen

De gepercipieerde waarde van content neemt snel af. Het traditionele businessmodel kraakt en uitgevers zoeken naarstig naar nieuwe businessmodellen voor hun content en de rol die zij als ‘uitgever’ willen en kunnen claimen. André Knol, senior consultant bij GEA, beschrijft enkele resultaten van recent onderzoek naar nieuwe businessmodellen voor uitgeverijen.

Waardecreatie met mediabusinessmodellen 




april 2012

Ook collectief innoveren moet je leren
Innovatieproject “Uitgeverij van de Toekomst” komt op stoom

Het is in Nederland nooit eerder vertoond: 36 uitgeverijen en mediabedrijven die kennis en kunde met elkaar delen en gezamenlijk innoveren. Onder de paraplu van “Uitgeverij van de Toekomst” investeren zij momenteel ruim € 2 miljoen in de ontwikkeling en implementatie van nieuwe producten, diensten of processen. En leren in collectief verband te innoveren.

Innoveren is op zich al een hell of a job. Om van de bekende en gebaande wegen af te wijken is lef nodig en doorzettingsvermogen. Voor het gewoontedier dat de mens - of bestaande organisatie nu eenmaal is, is het anders inrichten van een productieproces, het vernieuwen van een product of het veranderen van een dienst ongeveer hetzelfde als tegen de stroom in zwemmen. Alleen al om te kunnen blijven drijven moet energie en tijd gestoken worden in het continueren van het bestaande product of proces. En waar haal je in zo’n situatie dan nog de ruimte en kracht vandaan om tegen die druk in stroomopwaarts te gaan?

Voor de deelnemers van het innovatieproject “Uitgeverij van de Toekomst” luidt een deel van het antwoord op die vraag: in collectief verband. Samen kennis vergaren, samen kennis en ervaringen delen, samen experimenteren, gezamenlijk oplossingen ontwikkelen voor de uitgeverij van de toekomst. Samen innoveren.

Wim Verbei schrijft over het innovatieproces dat de deelnemers van Uitgeverij van de Toekomst samen doorlopen.

terug 

       
 
 
Uitgeverij van de Toekomst | Stationsplein 28 | 1382 AD Weesp | T: 0294 - 41 09 19 | E: info@uvdt.nl | I: www.uvdt.nl


Disclaimer


© 2011, UVDT. All rights reserved.