Home
 
gebruikersnaam  
 
wachtwoord  
Gegevens onthouden
 
     

 
   OVER UVDT

Innovatieprojecten UvdT2
Doelstelling
Innovatiethema's
Deelnemers UvdT1
Deelnemers UvdT2
Deelnemers UvdT3
Innovatieprojecten UvdT1
Innovatieprojecten UvdT2
Innovatieprojecten UvdT3
Organisatie
Kennispartners
Leveranciers
Vragen en opmerkingen
terug

Projectpitches gerealiseerde innovatieprojecten Uitgeverij van de Toekomst

Dinsdag 29 januari vond er weer een grote collectieve bijeenkomst plaats binnen het netwerk van Uitgeverij van de Toekomst. Het overgrote deel van de eerste groep pioniers heeft het IPC-traject afgerond en zij presenteerden aan elkaar de opgeleverde resultaten en de ‘lessons learned’ uit individuele en collectieve projecten; de successen én de valkuilen. Al opgeleverd zijn diverse apps, CRM-systemen, e-learningtools en websites met onder andere responsive technology en MSP-functie. Maar ook aan co-creatie van lesmateriaal en de ontwikkeling van ‘Print2Video’ app-technologie is succesvol samengewerkt. Augmented Reality brengt printcampagnes tot leven in een online video omgeving. Hierbij hebben vijf deelnemers van UvdT samen de technologie ontwikkeld en toegepast.



Na de pitches kon in break-outsessies op enkele innovaties dieper ingegaan worden. Wat opviel tijdens deze break-outsessies was dat veel projecten zich concentreren op nieuwe online businessmodellen, crossmediale toepassingen en e-learning.
 
Zoals bijvoorbeeld het project dat MyBusinessmedia heeft gerealiseerd. Deze vakbladuitgever voor ondernemers en professionals heeft een nieuwe inkomstenstroom gegenereerd door Search Engine Marketing diensten te ontwikkelen voor adverteerders en (handels)organisaties/ketens. Door samenwerking met branchevreemde partijen als een internetmarketingbureau is een nieuwe waardepropositie bedacht, gericht op conversie en leads. Hierbij zorgt een abonnementenmodel voor de advertentiemarkt voor het verkopen van diensten, in plaats van het traditionele advertentie bereiksmodel. Hierdoor verschuift de uitgever naar adviespartner voor adverteerders en kan de adverteerder zijn focus verleggen van print advertising naar leadgeneration oplossingen binnen relevante communities.
 
Ook crossmediale toepassingen vinden aftrek. Jeroen Mol van Beyond Reality demonstreert de vele toepassingen van Augmented Reality. Van het real-time aanwezig zijn in een voetbalstadion tijdens de wedstrijd (Virtually.at), tot het projecteren van hologrammen (Holo@Home) . En alles via je mobiele device.  In de ‘Print2Video-app’ die ontwikkeld is met andere deelnemers van Uitgeverij van de Toekomst, biedt Augmented Reality snelle en directe call-to-action vanaf print én videocontent; uniek.
 
Andere crossmediale toepassingen voegen ook iets toe of zijn complementair aan printuitingen. Martijn Boomsma van The Secret Lab verzet zich tegen de angst om business te verliezen als je naast print ook een app maakt. Hij ontwikkelde een toepassing
 
waarmee The Secret Lab naast de technische realisatie van magazine en app, óók de vormgeving en DTP kan leveren aan klanten. Zo creëert een uitgever dus business.
 
Op het gebied van onderwijs werken uitgeverijen aan de innovatie van onderwijsproces en -praktijk door bijvoorbeeld personalisatie van lesprogramma’s en de toegankelijkheid en ontsluiting van content te optimaliseren. Stefan van Goor van onder andere KlasseTV introduceerde Teachers Channel, het informatieplatform voor docenten uit het primaire onderwijs. Via dit platform kan een onderwijsinstelling docenten abonneren op een compleet e-learning traject. Door toegang te bieden tot externe partijen, die uiteraard kwalitatief zijn beoordeeld, is het aanbod groot en gevarieerd en kan het abonnement persoonlijk ingevuld worden.
 
Een grote groep deelnemers zit in de afrondende fase van het collectieve innovatieproces. We kunnen de komende maanden nog onder andere een interactief boek- en e-learningplatform, een white-label redactioneel content platform, community en diverse websites en apps met geïntegreerde social media functionaliteit verwachten.
 
De komende twee maanden hebben de deelnemers van UvdT1 de tijd om het IPC-project volledig af te ronden. In april of mei zal er nog één grote slotbijeenkomst plaatsvinden. Hiervoor worden álle betrokkenen bij Uitgeverij van de Toekomst uitgenodigd.



 
reageer 4 reacties
 
 
 

That insight's just what I've been loikong for. Thanks!
haDayWwTJObvUhkJ  doGepwtA 17-04-2013 12:33:05

That's an expert anwesr to an interesting question
iYeiVYyfRjhht  rprjmDiUAuN 17-04-2013 12:33:05

A rolling stone is worth two in the bush, taknhs to this article.
nQohVqNrutyUEV  kNZfURPj 17-04-2013 12:09:13

An intellgient answer - no BS - which makes a pleasant change
DudKbCwOcq  ezuCjpuultfiHNh 17-04-2013 01:50:43

terug
       
 
 
Uitgeverij van de Toekomst | Stationsplein 28 | 1382 AD Weesp | T: 0294 - 41 09 19 | E: info@uvdt.nl | I: www.uvdt.nl


Disclaimer


© 2011, UVDT. All rights reserved.