Verbinding tijdens eerste coalitiemeetings
Deelnemer A: “Dus wacht even... als ik het goed begrijp, jij zegt dat wat wij doen - op een zo goedkoop mogelijke manier ons magazine naar iPad formaat converteren - wij juist níet moeten doen?!”
Deelnemer B: “Wij hebben onderzoek gedaan naar wat ónze lezers zoeken in een iPad-app, en dat is voor hen inderdaad niet hetzelfde als wat zij lezen in het tijdschrift. Het moet een aanvulling zijn, iets dat een praktische of wezenlijke behoefte invult.”
Deelnemer C: “Denk bijvoorbeeld aan een tijdschrift over duiksport, in combinatie met een app die persoonlijke resultaten vastlegt en deelt”
Deelnemer B: “Ik kan met heel goed voorstellen dat er júist voor jullie doelgroep op deze manier hele spannende concepten te bedenken zijn. Maar nogmaals: het valt en staat met consumer insight.”
Deelnemer A, enthousiast: “Nou daar wil ik dan heel graag een keer met je voor zitten!”
Deelnemer B: “Is het niet een idee om hier een sessie aan te wijden, onder leiding van A?”
De maand januari staat bij Uitgeverij van de Toekomst in het teken van de eerste coalitiemeetings. Deelnemende bedrijven kwamen samen om de wensen en eisen voor hun collectieve innovatieproject te inventariseren en met vervolgafspraken verder uit te werken.
terug