Home
 
gebruikersnaam  
 
wachtwoord  
Gegevens onthouden
 
     

 
   mk-Publicaties

Recente publicaties
Publicaties MediaFacts

Publicaties MediaFacts

Maart 2013
Mediafacts

Waardecreatie met nieuwe mediabusinessmodellen

De gepercipieerde waarde van content neemt snel af. Het traditionele businessmodel kraakt en uitgevers zoeken naarstig naar nieuwe businessmodellen voor hun content en de rol die zij als ‘uitgever’ willen en kunnen claimen. André Knol, senior consultant bij GEA, beschrijft enkele resultaten van recent onderzoek naar nieuwe businessmodellen voor uitgeverijen.

Waardecreatie met mediabusinessmodellen 


januari 2012
Mediafacts

Koers houden via scenarioplanning
Instrument wordt weinig toegepast in de uitgeefwereld- deel V

In het vijfde artikel van de serie Uitgeverij van de Toekomst beschrijft André Knol hoe via scenariogebruik koers kan worden bepaald en behouden. "Een visie zonder scenario is als varen zonder kompas. Een scenario kan zijn dat over 5 jaar de inkomsten vanuit print met 50% zijn gereduceerd."

Koers houden via scenarioplanning  


december 2011
Mediafacts

Een recept voor uitgeefsucces
Over de Uitgeverij van de Toekomst en hoe het daar komt - deel IV

André Knol beschrijft hoe succesvolle uitgeeforganisaties worden ingericht en daarmee snel en effectief kunnen anticiperen op continu veranderende omstandigheden.

Een recept voor uitgeefsucces 

 


oktober 2011
Mediafacts

Het dillema van innoverende uitgeverijen
Over de Uitgeverij van de Toekomst en hoe het daar komt - deel III

Het derde artikel gaat over de voorbereiding op meerdere speelrondes; over de consequenties voor - en keuzes van de uitgeverijorganisatie. Naast timing is balans zoals gezegd essentieel voor de uitgeverij van de toekomst en hoe het daar komt. Balans moet bijvoorbeeld gevonden worden tussen kosten en opbrengsten, tussen efficiënt en creatief, tussen routine en innovatie, tussen verbeteren en innoveren, tussen effectief en flexibel, tussen interne oriëntatie en externe oriëntatie, tussen beheersing en verandering.

Het Dilemma van innoverende uitgeverijen 


augustus 2011
MediaFacts

Get Big, Get Niche or Get Out
Over de uitgeverij van de toekomst en hoe het daar komt - deel II

Uitgevers zoeken naar nieuwe manieren, kanalen en businessmodellen. Hiermee willen zij optimaal invulling geven aan de snel veranderende behoefte van klanten en hun positie handhaven in het uitdijende medialandschap. De spelregels zijn substantieel veranderd en blijven veranderen. Daarbij lijken de kaarten momenteel door anderen geschuf. Het spel wordt harder, sneller, met meer verschillende spelers en met een groter afbreukrisico. Hoe kan dit spel worden gespeeld door uitgeverijen? Andre Knol, senior organisatieadviseur van GEA consultancy, beschrijft de zoektocht naar een antwoord, die inmiddels samen met 35 uitgeeforganisaties is ingezet.

Get Big, Get Niche or Get Out 


mei 2011
MediaFacts 

Timing is alles
Over de uitgeverij van de toekomst en hoe het daar komt  - deel I

“De combinatie van de mediatablet, e-book readers, mobile application stores, internet micropayment systems en location-aware apllications zijn geweldige ingrediënten voor een zeer smakelijke, maar tevens gevaarlijke cocktail. Daar zou je als uitgever een stevige kater aan over kunnen houden.” Dat stelt André Knol, senior adviseur bij GEA in Weesp. In dit eerste artikel van een nieuwe serie legt hij uit in welk turbulent krachtenveld uitgevers momenteel opereren, en geeft hij strategische adviezen. “Op dit moment worden de kaarten geschud.”

Timing is alles 


2011
Mediafacts 

Het nieuwe uitgeven is tijdloos
Maar uitgevers moeten het verdienmodel even vergeten 

“De uitgever moet constant zijn organisatie en uitingen veranderen om aan de veranderende wensen, eisen en behoeften van lezers en adverteerders te kunnen voldoen. ‘Het nieuwe uitgeven’ begint morgen. Maar uitstel ligt elke dag weer op de loer. En dat maakt mij weemoedig”, aldus Patrick Swart, senior adviseur en mede-eigenaar van GEA in zijn mijmeringen over de uitgeefsector.

Het nieuwe uitgeven is tijdloos 

       
 
 
Uitgeverij van de Toekomst | Stationsplein 28 | 1382 AD Weesp | T: 0294 - 41 09 19 | E: info@uvdt.nl | I: www.uvdt.nl


Disclaimer


© 2011, UVDT. All rights reserved.