Home
 
gebruikersnaam  
 
wachtwoord  
Gegevens onthouden
 
     

 
   OVER UVDT

Innovatieprojecten UvdT2
Doelstelling
Innovatiethema's
Deelnemers UvdT1
Deelnemers UvdT2
Deelnemers UvdT3
Innovatieprojecten UvdT1
Innovatieprojecten UvdT2
Innovatieprojecten UvdT3
Organisatie
Kennispartners
Leveranciers
Vragen en opmerkingen

Innovatieprojecten en cases UvdT2

UvdT 2-project: Boekplug-in

Het collectieve innovatieproject van Icontact BV en Van Duuren Media betrof de ontwikkeling van een crossmediaal (e-)boekenplatform met online verkoop en distributie, de Boekplug-in.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: OOR Spotify app

In hun collectieve innovatieproject binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” realiseerden Argo Special Media B.V., Pinch BV en Noise BV een online en mobiele applicatie voor muziekliefhebbers.

Argo


In dit collectief werd een sterk tijdschriftmerk uitgebouwd naar een multimediaplatform, waarin de traditionele journalistieke waarden gecombineerd werden met nieuwe technologie en distributie- en verschijningsvormen. Er werd een responsive website ontwikkeld, alsmede branded apps voor tablet en smartphone. De branded iOSapp is voorzien van een eigen cms. Het is een nieuwsapp met nieuwe afspeelfuncties; de content bestaat uit een newsfeed vanuit de website van Oor, een albumrecensie van de dag en de elf belangrijkste albums.

De Spotify app kon worden ontwikkeld op basis van de API van Spotify, waarmee het collectief als eerste ter wereld een succesvolle integratie van Spotify streams binnen een app tot stand wist te brengen. Oor realiseerde daarmee de integratie van Spotify in de eigen kanalen, en tevens een eigen kanaal binnen het Spotify-platform.

De app was zomer 2012 een van de vier primeurs bij de Nederlandse lancering van Spotify’s app-platform. December 2012 werd Oor, mede door de mobile app, door Entertainment Business en Rankingz uitgeroepen tot meest invloedrijke Nederlandse entertainmentuitgave op de social media-platformen.

De responsive website – een gepersonaliseerde site die er voor elk type muziekliefhebber anders uitziet – is in de eerste week van januari 2014 live gegaan. De nieuwe website (inclusief mobiele versies voor smartphone en tablet en integratie van Spotify) biedt aparte muziekkanalen voor verschillende muziekdoelgroepen vanuit één contentbron. De site wordt automatisch aangepast aan het device waarvandaan contact wordt gezocht (responsive). De site werd tevens voorzien van een webshop, een ticketservice met abonnee-integratie en een Club Oor community.

De verwachting is dat het aantal downloads van de Oor iPhone app (een jaar na de release reeds 14.000), de Oor Spotify app (een jaar na release al 20.500) en het aantal unieke bezoekers van de website sterk zal groeien, hetgeen zich moet gaan vertalen in hogere sales-omzetten. De webshop met geïntegreerd ticketsysteem en community is bovendien een nieuw verdienmodel.

Met de kennis en ervaring opgedaan met de ontwikkeling van deze eerste Spotify app zijn inmiddels ook Spotify apps gemaakt in opdracht van platenlabel TopNotch, house-dj Tiësto en VPRO’s 3VOOR12.

Argo Special Media B.V. is uitgever van muziekblad Oor, lifestyle magazine Villa d’Arte en de Engelstalige krant Holland Times. Argo geeft tevens de tweejaarlijkse Pop-encyclopedie uit, de website www.oor.nl, alsmede Oor-apps. Oor is tevens een van de launching partners van eLinea.

Pinch BV  is een jong bedrijf dat branded apps bedenkt, ontwikkelt en uitgeeft voor mobiel en tablet. Dit wordt gedaan zowel voor opdrachtgevers als in eigen beheer. Zie ook justpinch.com.

Noise  is een reclame- en activatiebureau, gericht op branded content. Noise ontwikkelt campagnes op het snijvlak van interactie, online, sociale media, events, pr en spot radio en tv. Zie ook Makesomenoise.nl.

  

terug 


UvdT 2-project: Interactieve educatieve iBooks

Het collectieve innovatieproject van Lijn 43 en Stichting Nationaal Centrum voor Wetenschap en Technologie behelsde de ontwikkeling van een crossmediaal e-learning platform met online verkoop en distributie.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Stramien voor digitaal portaal met bordlessen

Boekie Boekie en Stichting Poem Express ontwikkelden binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een stramien voor het creëren van een multimediaal digitaal platform met kwalitatief hoogwaardige literaire en kunstzinnige projecten voor kinderen en jongeren.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Blossom Books app

In hun collectieve innovatieproject binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” hebben Uitgeverij Kluitman en Gelling Publishing en Training een mobiele app ontwikkeld rondom het imprint Blossom Books, met integratie van social reading.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: E-learning platform voor docenten

In een collectief project binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” ontwikkelden Co-Piloten en NWST NeWSTories een crossmediaal e-learning platform met online verkoop en distributie, in combinatie met een nieuw uitgeefconcept en beheer van klantrelaties met inzet van CRM.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: FutureBase

In een collectief project binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” brachten Media Primair Uitgeverij, Contender BV en NWST NeWSTories bv de FutureBase tot stand.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Pilotproject klantomgeving

In een collectief project binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” hebben Uitgeverij Snor, Uitgeverij Mo’Media en Uitgeverij De Geus een pilotproject uitgevoerd gericht op het ontwikkelen en uitbreiden van de klantomgeving.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Event app

Het collectieve innovatieproject van Broadband TV News en Techwatch BV binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” behelsde de ontwikkeling van een event app.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Tijdschriftenwebshop met pre-order systeem

In een collectief project hebben Music Maker Media Group en Ode/The Optimist een tijdschriftenwebshop en een daarbij behorend pre-order systeem ontwikkeld.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Enterprise Service Bus

Tuxx.NL en Techwatch BV ontwikkelden binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een webgebaseerde IT-architectuur waarmee websites ook in de toekomst eenvoudig uitbreidbaar zijn.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Video in magazine

In een collectief gericht op de innovatie van uitgeefprocessen, hebben Scope Business Media en Uitgeverij PS binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een concept ontwikkeld voor het integreren van een videoplayer in een print magazine.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Prototype multimediale app

Het collectieve innovatieproject van Blue Flower Media en Yellowmind binnen het programma “Uitgeverij van de Toekomst 2” behelsde de ontwikkeling van een multimediaal prototype van een app gebaseerd op een verder te ontwikkelen digitaal distributieplatform.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Pakkettenmodule voor online kiosk

In een project gericht op de ontwikkeling van een crossmediaal verkoopkanaal, heeft Sellvia een pakkettenmodule ontwikkeld.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Inct platform

Inct Publishing ontwikkelde binnen het “Uitgeverij van de Toekomst 2”-traject een online kennis- en informatienetwerk, c.q. een online omgeving waarin op een vernieuwende wijze vakinformatie gepubliceerd kan worden.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Woordenschatapp

In een individueel traject heeft Gelling Publishing binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een app ontwikkeld rond het fenomeen woordenschat. De woordenschatapp (als zodanig in de Appstore) is geschikt voor iPad en gekoppeld aan de website Woordenschatplus.

lees meer >>> 

       
 
 
Uitgeverij van de Toekomst | Stationsplein 28 | 1382 AD Weesp | T: 0294 - 41 09 19 | E: info@uvdt.nl | I: www.uvdt.nl


Disclaimer


© 2011, UVDT. All rights reserved.