Home
 
gebruikersnaam  
 
wachtwoord  
Gegevens onthouden
 
     

 
   OVER UVDT

Innovatieprojecten UvdT2
Doelstelling
Innovatiethema's
Deelnemers UvdT1
Deelnemers UvdT2
Deelnemers UvdT3
Innovatieprojecten UvdT1
Innovatieprojecten UvdT2
Innovatieprojecten UvdT3
Organisatie
Kennispartners
Leveranciers
Vragen en opmerkingen

Innovatieprojecten en cases UvdT2

UvdT 2-project: Boekplug-in

Het collectieve innovatieproject van Icontact BV en Van Duuren Media betrof de ontwikkeling van een crossmediaal (e-)boekenplatform met online verkoop en distributie, de Boekplug-in.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: OOR Spotify app

In hun collectieve innovatieproject binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” realiseerden Argo Special Media B.V., Pinch BV en Noise BV een online en mobiele applicatie voor muziekliefhebbers.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Interactieve educatieve iBooks

Het collectieve innovatieproject van Lijn 43 en Stichting Nationaal Centrum voor Wetenschap en Technologie behelsde de ontwikkeling van een crossmediaal e-learning platform met online verkoop en distributie.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Stramien voor digitaal portaal met bordlessen

Boekie Boekie en Stichting Poem Express ontwikkelden binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een stramien voor het creëren van een multimediaal digitaal platform met kwalitatief hoogwaardige literaire en kunstzinnige projecten voor kinderen en jongeren.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Blossom Books app

In hun collectieve innovatieproject binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” hebben Uitgeverij Kluitman en Gelling Publishing en Training een mobiele app ontwikkeld rondom het imprint Blossom Books, met integratie van social reading.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: E-learning platform voor docenten

In een collectief project binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” ontwikkelden Co-Piloten en NWST NeWSTories een crossmediaal e-learning platform met online verkoop en distributie, in combinatie met een nieuw uitgeefconcept en beheer van klantrelaties met inzet van CRM.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: FutureBase

In een collectief project binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” brachten Media Primair Uitgeverij, Contender BV en NWST NeWSTories bv de FutureBase tot stand.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Pilotproject klantomgeving

In een collectief project binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” hebben Uitgeverij Snor, Uitgeverij Mo’Media en Uitgeverij De Geus een pilotproject uitgevoerd gericht op het ontwikkelen en uitbreiden van de klantomgeving.

Mo'Media

De drie (boek-)uitgeverijen hebben hiermee een directer contact gerealiseerd met de consument en eindgebruiker. Partijen ontwikkelden gezamenlijk het plan en de strategie voor een effectievere klantbenadering. Het ging daarbij niet zozeer om het verzamelen van naw-gegevens, maar om het registreren van het gedrag van de klanten, op basis waarvan de uitgeverijen in staat zijn specifieke acties uit te voeren (zoals het versturen van specifieke mailberichten, het doen van directe aanbevelingen, of het uitvoeren van een social media campagne). Na de plan- en strategie-ontwikkeling is het technisch ontwerp gemaakt voor de online platformen en de inrichting van een nieuwe workflow.

In het project heeft Uitgeverij Mo’Media een nieuw verdienmodel gerealiseerd door de Reisgidsenreeks crossmediaal in de markt te zetten. Er is testprogramma ontwikkeld waarbij er voor de consument al in een eerder stadium in de customer journey voordeel te halen is bij 100% Travel. Een voorbeeld daarvan is een gratis reisgids bij de hotelboeking. Om deel te kunnen nemen moet de consument zich registreren. Het aantal daaruit te destilleren profielen denkt Mo’Media de komende jaren drastisch te kunnen uitbreiden en de consument zo steeds gerichter aanbiedingen en persoonlijke content te kunnen bieden.

Voor Uitgeverij de Geus resulteerde het project in een nieuwe workflow waarbij een geautomatiseerde verzending van content naar de website en een nieuwe verzendwijze voor de digitale nieuwsbrieven is gerealiseerd. Tevens werden een nieuwe homepage en nieuwe auteurspagina’s in ontwikkeling genomen die voldoen aan het zogenoemde ‘responsive design’. Uitgeverij De Geus werkte voorts aan innovatie- en conceptontwikkeling: van boekenuitgeverij naar toekomstbestendige uitgeeforganisatie. Dit resulteerde in nieuwe merknamen en nieuwe proposities met name in een nieuwe uitgeverij World Editions (internationaal uitgeven) waaronder de cadeaulijn Colibri (Nederlandstalige markt voor backlisttitels als nieuw verdienmodel). Deze innovaties zorgen ervoor dat er meer aansluiting is bij de maatschappelijke ontwikkelingen en meer marktgericht en minder aanbod gestuurd gewerkt wordt.

Bij Uitgeverij Snor heeft het project geleid tot een testversie van het platform De Wereld van Snor waarbij een blog-omgeving wordt gecombineerd met webshopfaciliteiten.

Uitgeverij De Geus is een onafhankelijke uitgeverij van vertaalde en oorspronkelijke fictie en non-fictie, zowel in print als in e-boek editie.

Mo’Media is een non-fictie uitgeverij gespecialiseerd in reisgidsen en uitgaven op het gebied van vrije tijd, koken en cadeau.

Uitgeverij Snor is een jong bedrijf dat mooi vormgegeven boeken maakt, veelal voor een doelgroep van ouders met kinderen. Het bedrijf is geen traditionele auteursuitgeverij, maar bedenkt zelf de concepten en zoekt daar schrijvers en vormgevers bij.

De-Geus,-winkel


terug 


UvdT 2-project: Event app

Het collectieve innovatieproject van Broadband TV News en Techwatch BV binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” behelsde de ontwikkeling van een event app.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Tijdschriftenwebshop met pre-order systeem

In een collectief project hebben Music Maker Media Group en Ode/The Optimist een tijdschriftenwebshop en een daarbij behorend pre-order systeem ontwikkeld.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Enterprise Service Bus

Tuxx.NL en Techwatch BV ontwikkelden binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een webgebaseerde IT-architectuur waarmee websites ook in de toekomst eenvoudig uitbreidbaar zijn.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Video in magazine

In een collectief gericht op de innovatie van uitgeefprocessen, hebben Scope Business Media en Uitgeverij PS binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een concept ontwikkeld voor het integreren van een videoplayer in een print magazine.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Prototype multimediale app

Het collectieve innovatieproject van Blue Flower Media en Yellowmind binnen het programma “Uitgeverij van de Toekomst 2” behelsde de ontwikkeling van een multimediaal prototype van een app gebaseerd op een verder te ontwikkelen digitaal distributieplatform.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Pakkettenmodule voor online kiosk

In een project gericht op de ontwikkeling van een crossmediaal verkoopkanaal, heeft Sellvia een pakkettenmodule ontwikkeld.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Inct platform

Inct Publishing ontwikkelde binnen het “Uitgeverij van de Toekomst 2”-traject een online kennis- en informatienetwerk, c.q. een online omgeving waarin op een vernieuwende wijze vakinformatie gepubliceerd kan worden.

lees meer >>> 


UvdT 2-project: Woordenschatapp

In een individueel traject heeft Gelling Publishing binnen “Uitgeverij van de Toekomst 2” een app ontwikkeld rond het fenomeen woordenschat. De woordenschatapp (als zodanig in de Appstore) is geschikt voor iPad en gekoppeld aan de website Woordenschatplus.

lees meer >>> 

       
 
 
Uitgeverij van de Toekomst | Stationsplein 28 | 1382 AD Weesp | T: 0294 - 41 09 19 | E: info@uvdt.nl | I: www.uvdt.nl


Disclaimer


© 2011, UVDT. All rights reserved.